მათემატიკის საწრეო მუშაობა 2018 წ. II სემესტრი
წრის დასახელება: „რიცხვების სამყაროში“
წრის ხელმძღვანელი: თამარ ბერაძე
საგანი - მათემატიკა
მიზნობრივი ჯგუფი: სსიპ ქალაქ ქუთაისის N37 საჯარო სკოლის მე-2ვ კლასის მოსწავლეები
წრის მიზანი: მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ე.ს.გ.-ს მოთხოვნების მიხედვით
მოსწავლემ შეძლოს:
ერთმანეთს შეუსაბამოს რიცხვები, რიცხვითი სახელები, რაოდენობები და რიგი
შეკრებისა და გამოკლების გამოყენება მარტივი მათემატიკური ამოცანების ამოხსნისას
გარემოში ორიენტირება და ობიექტთა ურთიერთგანლაგების აღწერა
თვისებრივი მონაცემების შეგროვება მისი უშუალო გარემოცვის შესახებ
მოკლე მიმოხილვა: წრის მუშაობა ხელს შეუწყობს გაკვეთილზე მიღებული მათემატიკური საკითხების ცოდნის გაღრმავება-განმტკიცებას, რაც მოსწავლეებს დაეხმარება ზეპირი და წერითი გამოთვლებისა და სხარტი აზროვნების ჩვევის ჩამოყალიბებაში.
წრის ხანგრძლივობა: 2017-18 სასწავლო წრის II სემესტრი. 18 შეხვედრა. თითო შეხვედრის ხანგრძლივობა ერთი აკადემიური საათი.
29.03. 2018 შესწავლილი მასალის გამეორება
მოსწავლეებმა გაკვეთილზე მიღებული ცოდნა გაიღრმავეს; ეს ხელს უწყობს ზეპირი და წერითი გამოთვლებისა და სხარტი აზროვნების ჩვევის ჩამოყალიბებას
მათემატიკის წრის "რიცხვების სამყაროში" - პროგრამა 2017-18 სასწ.წლის II სემესტრი
N
|
თვე და რიცხვი
|
თემა
|
აქტივობა
|
მიზანი
|
რესურსი
|
1.
|
8.0 2
|
ვაორმაგებთ რაოდენობას
|
ეროვნული ფულისერთეულები–ერთ, ორ, ხუთ, ათ და ოცლარიანიბანკნოტები, წერითიდავალებები
|
გაორმაგების მოქმედებისდემონსტრირება.რაოდენობის გაორმაგებისდაკავშირება ტოლირიცხვების შეკრებასთან.შესაბამისი მარტივიამოცანების ამოხსნა
|
სათამაშოები,გეომტრიულიფიგურები,სხვადასხვასაგნები,ათკვადრატიანიზოლები
|
2.
|
15.02
|
ვანახევრებთ რაოდენობას
|
ბავშვები უნდამიხვდნენ, რომაღებული დადარჩენილიჩხირებისრაოდენობა ერთი და იგივე უნდა იყოს. ვწეროთ შესაბამისი ტოლობები
|
საგანთა რაოდენობისგანახევრების ხერხებისგამოყენება, განახევრებისშემოწმება, გაორმაგება–განახევრებისურთიერთშებრუნებულობის დემონსტრირება, შესაბამისი მარტივი ამოცანების ამოხსნა
|
სხვადასხვა სახისსაგნებიგანახევრებისთვის.გეომეტრიულიფიგურები,სახელმძღვანელო,ჩხირები
|
3.
|
22.02
|
შევაფასოთ რაოდენობა
|
სავარჯიშოებისაგნების ორ გროვაში რაოდენობებისშედარებაზე.გეომეტრიულიფიგურებისრაოდენობებისშედარება
|
გროვაში რაოდენობისშეფასება, ორ გროვაშირაოდენობების შედარება,სიტყვების–,, მიახლოებითტოლია“, ,,მიახლოებით ნახევარია“, ,,მიახლოებით ორმაგია“– პრაქტიკულიგამოყენების უნარისგანვითარება
|
ჩხირები,სხვადასხვა სახისსაგნები, კუბები
|
4.
|
1.03
|
უახლოესი ხუთეულები,
ათეულები,
ოცეულები
|
ტესტური ამოცანები,რიცხვით ღერძზემუშაობა
|
რიცხვის უახლოესიხუთეულის, ათეულის ანოცეულის დასახელებისუნარის განვითარება.შეფასების უნარისგანვითარება ყოფითითემატიკის მარტივიამოცანების ამოხსნისუნარის განვითარება
|
ჩხირები,სხვადასხვა სახისსაგნები
|
5.
|
15.03
|
მათემატიკური ნიშნების გამოყენება
|
შევადაროთ საგანთაგროვებშიელემენტთარაოდენობები
|
რიცხვების პოზიციურსისტემაში წარმოდგენისგამოყენება რიცხვთაშედარებისას
|
საგნები, ჩხირები, დფა, ცარცი
|
6.
|
22.03
|
ჩვენი ფული
|
მარტივი ამოცანებისამოხსნა ეროვნულიფულის გამოყენებით
|
ეროვნული ფულის ნიშნების დასახელებისა დაგამოყენების ჩვევებისდაუფლება
|
სხვადასხვა სახისსაგნებიგაორმაგებისათვის,ეროვნული ფულის ერთეულებისგამოსახულებები
|
7.
|
29.03
|
დამატებითი ამოცანები
|
ერთნიშნა დაორნიშნა რიცხვებისგარჩევა, ,,მოისაზრეს“ამოცანებისშესრულება
|
გავლილი მასალისგამეორება, ცოდნისგანმტკიცება
|
სახემძღვანელო,დაფა, ცარცი
|
8.
|
5.04
|
გეომეტრიული ფიგურები
|
გეომეტრიულიფიგურებისდამზადება, დაჯგუფება
|
გეომეტრიული ფიგურების–წერტილი, მონაკვეთი,ტეხილი, მრუდი წირი–აღწერა. მრავალკუთხედების გვერდების საერთოწერტილები, გეომეტრიულფიგურათა საერთოგვერდები და წვეროები
|
სხვადასხვა სახისსაგნები,გეომეტრიულიფიგურები,ფერადიფურცლები,ფანქრები,მაკრატელი,სახელმძღვანელო
|
9.
|
12.04
|
ვადარებთ ფიგურების ზომებს
|
ტოლი დაგანსხვავებულიფიგურებისშედარება, რომელიაუფრო გრძელი დამოკლე, წერითისამუშაო
|
ფიგურათა წრფივი ზომებისშედარება, შესაბამისიტერმინების უნარისგამოყენების განვითარება.
|
სახელმძღვანელო,სახაზავი, რვეული, კალამი, ჩხირები
|
10.
|
19.04
|
ფიგურის შიგა და გარე წერტილები
|
ფიგურის საზღვრის,შიგა და გარე არეების გამოყოფა, დაფასთანმუშაობა, სახალისოამოცანები
|
მოსწავლემ განასხვავოსფიგურის შიგა გარე დასაზღვრის წერტილები,მიუთითოს ფიგურისსაზღვარი, ფიგურათასაერთო წერტილები
|
დაფა, ცარცი,სახელმძღვანელო,კალამი, რვეული
|
11.
|
26.04
|
ფიგურების ტოლობა და უტოლობა
|
დახურულბოლოიანი ამოცანები
|
ტოლი ფიგურებისნიმუშების ამოცნობა.ფიგურების ტოლობისშემოწმებაურთიერთშეთავსებით
|
სხვადასხვა ზომისგეომეტრიულიფიგურები,სახელმძღვანელო,სახაზავი
|
12.
|
3.05
|
რიცხვითი გამოსახულება
|
,,მოისაზრეს“ და,,ტესტური“ამოცანები
|
რიცხვითი გამოსახულებისწაკითხვის, შედგენისა დამისი მნიშვნელობის პოვნისუნარის განვითარება
|
დაფა, ცარცი,კალამი, რვეული,სახელმძღვანელო
|
13.
|
10.05
|
შეკრების თვისებების გახსენება
|
წერითი სამუშაო,ამოცანების განხილვა შეკრებისთვისებებზე
|
რიცხვიტი მნიშვნელობებისპოვნა, შეკრების თვისებებისგამოყენების უნარი
|
დაფა, ცარცი,კალამი, რვეული,სახელმძღვანელო
|
14.
|
17.05
|
ათეულების შეკრება და გამოკლება
|
ბიჯით თვლა წინ ანუკან, 10–ის ბიჯითთვლა წინ ან უკან,წერითი სამუშაო
|
ათეულების შეკრებისა დაგამოკლებისდემონსტრირება;ეროვნული ფულისგამოყენების უნარისგანვითარება
|
ჩხირები, დაფა,ცარცი,სახელმძღვანელო,კალამი, რვეული
|
15.
|
24.05
|
რიცხვითი კიბის გამოყენება
|
წარმოვადგინოთრიცხვითი კიბედაფაზე, ტესტურიდავალებები
|
მოქმედების უცნობიკომპონენტების პოვნისსხვადასხვა ხერხისგამოყენება: თვლის,რიცხვითი კიბისგამოყენების უნარისგანვითარება შეკრების(გამოკლების ) უცნობიკომპონენტის პოვნისას
|
დაფა, ცარცი,სახელმძღვანელო,კალამი, რვეული
|
16.
|
31.05
|
დავუმატოთ ერთნიშნა რიცხვი
|
შეკრების მარტივიშემთხვევები,ტესტურიდავალებები
|
პოზიციური სისტემისდემონსტრირებისგამოყენება ერთნიშნარიცხვის მიმატებისას
|
ჩხირები, დაფა,ცარცი,სახელმძღვანელო,კალამი, რვეული
|
17.
|
7.06
|
ვაკლებთ ერთნიშნა რიცხვს
|
რიცხვითი კიბისგამოყენება,მოსაზრებულობაზეამოცანები,სათვლელი ჩხირების გამოყენება
|
ორნიშნა რიცხვისპოზიციურ სისტემაშიწარმოდგენის გამოყენებარიცხვის გამოკლებისას.მარტივი საილუსტრაციოამოცანების ამოხსნისუნარის განვითარება
|
ჩხირები, დაფა,ცარცი,სახელმძღვანელო,კალამი, რვეული
|
18.
|
14.06
|
ვითვლით და ვუმატებთ ათეულებს
|
მათემატიკურითამაში ბარათებით,წერითი სამუშაო
|
ათეულებით თვლის გამოყენებით ე.წ. ,,მრგვალი რიცხვის „ მიმატება. პოზიციური სისტემის დემონსტრირების გამოყენება
|
ფერადიფურცლები,ფანქრები,მაკრატელი, წებო,ფლიფჩარტი
|
თემა
|
მიზანი
|
1.
ვაორმაგებთ
რაოდენობას
|
გაორმაგების მოქმედების დემონსტრირება. რაოდენობის გაორმაგების დაკავშირება
ტოლი რიცხვების შეკრებასთან. შესაბამისი მარტივი ამოცანების ამოხსნა
|
2.
ვანახევრებთ
რაოდენობას
|
საგანთა რაოდენობის განახევრების ხერხების გამოყენება, განახევრების
შემოწმება, გაორმაგება–განახევრების ურთიერთშებრუნებულობის დემონსტრირება, შესაბამისი
მარტივი ამოცანების ამოხსნა
|
3.
შევაფასოთ რაოდენობა
|
გროვაში რაოდენობის შეფასება, ორ გროვაში რაოდენობების შედარება, სიტყვების–,,
მიახლოებით ტოლია“, ,,მიახლოებით ნახევარია“, ,,მიახლოებით ორმაგია“– პრაქტიკული გამოყენების
უნარის განვითარება
|
4.
უახლოესი
ხუთეულები,, ათეულები, ოცეულები
|
რიცხვის უახლოესი ხუთეულის, ათეულის ან ოცეულის დასახელების უნარის განვითარება.
შეფასების უნარის განვითარება ყოფითი თემატიკის მარტივი ამოცანების ამოხსნის უნარის
განვითარება
|
5.
მათემატიკური
ნიშნების გამოყენება
|
რიცხვების პოზიციურ სისტემაში წარმოდგენის გამოყენება რიცხვთა შედარებისას
|
6.
ჩვენი
ფული
|
ეროვნული ფულის ნიშნების დასახელებისა და გამოყენების ჩვევების დაუფლება
|
7.
დამატებითი
ამოცანები
|
გავლილი მასალის გამეორება, ცოდნის განმტკიცება
|
8.
გეომეტრიული
ფიგურები
|
გეომეტრიული ფიგურების– წერტილი, მონაკვეთი, ტეხილი, მრუდი წირი–აღწერა.
მრავალკუთხედების გვერდების საერთო წერტილები, გეომეტრიულ ფიგურათა საერთო გვერდები
და წვეროები
|
9.
ვადარებთ
ფიგურების ზომებს
|
ფიგურათა წრფივი ზომების შედარება, შესაბამისი ტერმინების უნარის გამოყენების განვითარება.
|
10. ფიგურის შიგა და გარე
წერტილები
|
მოსწავლემ განასხვავოს ფიგურის შიგა გარე და საზღვრის წერტილები, მიუთითოს
ფიგურის საზღვარი, ფიგურათა საერთო წერტილები
|
11. ფიგურების ტოლობა და
უტოლობა
|
ტოლი ფიგურების ნიმუშების ამოცნობა. ფიგურების ტოლობის შემოწმება ურთიერთშეთავსებით
|
12. რეიცხვითი გამოსახულება
|
რიცხვითი გამოსახულების წაკითხვის, შედგენისა და მისი მნიშვნელობის პოვნის
უნარის განვითარება
|
13. შეკრების თვისებების
გახსენება
|
რიცხვიტი მნიშვნელობების პოვნა, შეკრების თვისებების გამოყენების უნარი
|
14. ათეულების შეკრება და
გამოკლება
|
ათეულების შეკრებისა და გამოკლების დემონსტრირება; ეროვნული ფულის გამოყენების
უნარის განვითარება
|
15. რიცხვითი კიბის გამოყენება
|
მოქმედების უცნობი კომპონენტების პოვნის სხვადასხვა ხერხის გამოყენება:
თვლის, რიცხვითი კიბის გამოყენების უნარის განვითარება შეკრების (გამოკლების ) უცნობი
კომპონენტის პოვნისას
|
16. დავუმატოთ ერთნიშნა რიცხვი
|
პოზიციური სისტემის დემონსტრირების გამოყენება ერთნიშნა რიცხვის მიმატებისას
|
17ვაკლებთ ერთნიშნა რიცხვს
|
ორნიშნა რიცხვის პოზიციურ სისტემაში წარმოდგენის გამოყენება რიცხვის
გამოკლებისას. მარტივი საილუსტრაციო ამოცანების ამოხსნის უნარის განვითარება
|
18ვითვლით და ვუმატებთ ათეულებს
|
ათეულებით თვლის გამოყენებით ე.წ. ,,მრგვალი რიცხვის „ მიმატება. პოზიციური
სისტემის დემონსტრირების გამოყენება
|
8.02.2018. –"რაოდენობის გაორმაგება"
მოსწავლეებმა ტოლი რიცხვების შეკრება დააკავშირეს რაოდენობის გაორმაგებასთან, ამოხსნეს შესაბამისი ამოცანები
![]() |
Add caption |
![]() |
Add caption |
![]() |
Add caption |
29.03. 2018 შესწავლილი მასალის გამეორება
მოსწავლეებმა გაკვეთილზე მიღებული ცოდნა გაიღრმავეს; ეს ხელს უწყობს ზეპირი და წერითი გამოთვლებისა და სხარტი აზროვნების ჩვევის ჩამოყალიბებას
![]() |
Add caption |
![]() |
Add caption |
05.04.2018 გეომეტრიული ფიგურები
![]() |
Add caption |
![]() |
Add caption |
![]() |
Add caption |
![]() |
Add caption |
19.04.2018; 26.04.2018 მე–9, მე–10 საწრეო მუშაობა– ,,ფიგურის შიგა და გარე წერტილები",,ფიგურების ტოლობა და უტოლობა"
მოსწავლეებმა დაკვირვების საფუძველზე განასხვავეს ფიგურის შიგა, გარე და საზღვრის წერტილები. ამოიცნეს ტოლი ფიგურები თვალსაჩინოებების გამოყენებით; გაიმეორეს და სიღრმისეულად შეისწავლეს ფიგურათა შესაბამისი ტერმინები
![]() |
Add caption |
საწრეო მუშაობა
წრის დასახელება: „ცოდნის საათი“
წრის ხელმძღვანელი: თამარ ბერაძე
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
მიზნობრივი ჯგუფი: სსიპ ქალაქ ქუთაისის N37 საჯარომ სკოლის II კლასის მოსწავლეები
წრის მიზანი: მოსწავლეთა ცოდნის გაღრმავება ე.ს.გ.-ს მოთხოვნების მიხედვით
Ø მოსწავლე სშეუძლია მოისმინოს და გაიგოს ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე ზომის სხვადასხვა ტექსტები
Ø მოსწავლეს შეუძლია მასწავლებლის მიერ ახსნილი მონაკვეთების წაკითხვა და გაგება
Ø მოსწავლე შეუძლია მარტივი ტექსტის არსებითი ენობრივ-გრამატიკული ნიშნების ამოცნობა.
Ø მოსწავლეს შეუძლია მცირე მოცულობის ტექსტების დამოუკიდებლად შედგენა ნაცნობი ლექსიკის გამოყენებით.
მოკლე მიმოხილვა: წრის მუშაობა ხელს შეუწყობს გაკვეთილზე მიღებული ლიტერატურული და გრამატიკული საკითხების ცოდნის გაღრმავება-განმტკიცებას, რაც მოსწავლეებს დაეხმარება ზეპირი და წერითი მეტყველების კულტურის დახვეწასა და სხარტი აზროვნების ჩვევის ჩამოყალიბებაში.
წრის ხანგრძლივობა: 2017-18 სასწავლო წლის II სემესტრი. 18 შეხვედრა. თითო შეხვედრის ხანგრძლივობა ერთი აკადემიური საათი.
18.04.2018 მე–10 საწრეო მუშაობა – ,,მაუგლი"
ბავშვებმა შესანიშნავად გაიაზრეს მაღალმხატვრული ტექსტი; დააკვირდნენ დეტალებს, გაიხსენეს ნახატი ფილმი ,,მაუგლი" და შეადარეს ნაწარმოებს. მოძებნეს ტექსტში პერსონაჟთა სახელები და დაახასიათეს თითოეული მათგანი.
25.04.2018 მე–11 საწრეო მუშაობა – ,,მეზღაპრე"
მოსწავლეებმა ისწავლეს რა არის ზღაპარი, განასხვავეს ხალხური და ლიტერატურული ზღაპარი; დააკვირდნენ და გაიაზრეს, თუ რა განსხვავებაა ზღაპარსა და სხვა სტილის ტექსტს შორის; ისაუბრეს თავიანთ წაკითხულ ზღაპრებზე და გაიხსენეს პერსონაჟები. შემდეგ კი შეძლებისდაგვარად შეეცადნენ დაეხატათ ზღაპრის პერსონაჟები.
28.02.2018 მე–4 საწრეო მუშაობა – ,,ფეფოს სოფელი"
მოსწავლეებმა მრავალფეროვანი აქტივობების საშუალებით შეძლეს რთული, ეპიზოდებად დაყოფილი ტექსტის წაკითხვა და გაგება; შეისწავლეს საკუთარი სახელები.
21.02.2018 მე–3 საწრეო მუშაობა – ,,ერთი და შვიდი"
მოსწავლეებმა შეძლეს ემსჯელათ მოთხრობის დედააზრზე; წაიკითხეს და გაიგეს აზრობრივად დატვირთული ტექსტი; ვენის დიაგრამის გამოყენებით მოძებნეს, რა მსგავსება და განსხვავება ჰქონდა ,,შვიდ ბიჭს"
14.02.2018 მე–3 საწრეო მუშაობა – ,,ნანინა"
მოსწავლეებმა გაიუმჯობესეს კითხვის უნარი; დააკვირდნენ ყოლა–ქონების სახელების წარმოებას და თავადაც შეასრულეს მსგავსი სავარჯიშოები
წრის სამუშაო პროგრამა
№
|
თვე და რიცხვი
|
თემა
|
აქტივობა
|
მიზანი
|
რესურსი
|
1.
|
7.02
|
ნიკოს კომპიუტერი
|
· სიტყვების სკივრი; კითხვები; სახალისო წერითი დავალებები;
|
ა )კითხვის უნარის გავარჯიშება–შეძლოს დიალოგური ტექსტის სათანადო ინტონაციით წაკითხვა და გაგება.
ბ) სააზროვნო უნარების განვითარება–შეძლოს ანდაზისა და გამოცანის განსხვავება; გ) ენობრივ მასალაზე დაკვირვება–შეძლოს კითხვითი წინადადების დაფიქსირება ტექსტში.
დ) წერის უნარის გავარჯიშება–შეძლოს ტექსტიდან კითხვითი წინადადებების ამოწერა.
|
ფორმატი, მარკერი, ფერადი ფანქრები,
ბუკი.
|
2.
|
14.02
|
ნანინა
|
სიტყვების სკივრი; დააკვირდი, როგორ იწერება; კითხვები; სავარჯიშო; წერითი სავარჯიშოები
|
ა). კითხვის უნარის გავარჯიშება–შეძლოს მხატვრული ტექსტის წაკითხვა და გაგება.
ბ)ზეპირმეტყველების უნარის გავარჯიშება. შეზლოს საუბარი–რა რისი ნაშიერია.
გ). ენობრივ მოვლენებზე დაკვირვება, ყოლა–ქონების სახელების წარმოება.
|
სახელმძღვანელო;
ფურცლები, საწერ -კალამი; რვეული; დიახ–არა ბარათები
|
3.
|
21.02
|
ერთი და შვიდი
|
კითხვები; სასაუბრო; წერითი სამუშაო;
|
ა). ზეპირმეტყველების უნარის გავარჯიშება–შეძლოს მსჯელობა მოტხრობის დედააზრზე.
ბ). კითხვის უნარის გავარჯიშება– შეძლოს აზრობრივად დატვირთული ტექსტის წაკითხვა და გაგება.
გ). წერის უნარის გავარჯიშება– შეძლოს წერილის დაწერა.
|
ბარათები,
რვეული, საწერ-კალამი,
დაფა, ცარცი
|
4.
|
28.02
|
ფეფოს სოფელი
|
·
სიტყვის სკივრი; კითხვები; წერითი სამუშაო
|
ა). კითხვის უნარის გავარჯიშება–შეძლოს რთული, ეპიზოდებად დაყოფილი ტექსტის წაკითხვა და გაგება.
ბ). ტექსტზე მუშაობის უნარის განვითარება–შეძლოს ეპიზოდების დასათაურება.
გ). ენობრივ მოვლენებზე დაკვირვება–შეძლოს საკუთარი სახელების გამოყოფა.
დ). წერის უნარის გავარჯიშება–ეპიზოდის შინაარსის დაწერა, კითხვებზე პასუხის გაცემა.
|
ბარათები მარცვლებით,
რვეული, საწერ-კალამი, ფურცლები
|
5.
|
7.03
|
თოვლში დამდგარი გაზაფხული
|
·
სიტყვის სკივრი, კითხვები, წერითი სამუშაო
|
ა). ტექსტზე მუშაობის უნარის გავარჯიშება–შეძლოს ლექსის დაყოფა მონაკვეთებად და დასწავლა.
ბ). წერითი უნარის გავარჯიშება–ძახილის წინადადების დაწერა.
|
სახელმძღვანელო, კალამი, რვეული, დაფა, ცარცი
|
6.
|
21.03
|
პაწია მერცხალი
|
· სიტყვის სკივრი; დააკვირდი, როგორ იწერება;
კითხვები; წერითი სამუშაო
·
·
|
ზეპირმეტყველების უნარის გავარჯიშება–შეძლოს საუბარი თემაზე–როგორ მოვეპყროთ ბუნებას, ცოცხალ სამყაროს.
ბ). წერის უნარის გავარჯიშება–შეძლოს კომპოზიტების მართლწერა.
|
დაფა, ცარცი, ფორმატი, მარკერი, რვეული, საწერ-კალამი, თვალსაჩინოება–ნახატი
|
7.
|
28.03
|
ხაბაზი
|
· სიტყვის სკივრი; სასაუბრო, წერითი სამუშაო
|
ა). კითხვის უნარის გავარჯიშება– შეძლოს რთული სალექსო მეტყველებით დაწერილი ტექსტის წაკითხვა და დამუშავება
|
ბარათები გამოტოვებული სიტყვებით,
ფლიფჩარტი, მარკერები,
რვეული, საწერ-კალამი
|
8.
|
4.04
|
ხუთი გოჭი
|
· „ყველაზე ყურადღებიანი“
· ბარათებზე მუშაობა
· ცხრილის შევსება
· დამოუკიდებელი სამუშაო
|
ა). შეძლოს ზღაპრის მოდელის აღქმა
|
ბარათები სხვადასხვა გამოსახულებით,
ფლიფჩარტი, მარკერები, რვეული საწერ-კალამი
|
9.
|
11.04
|
უნიჭო ობობა
|
· „ერთი და ბევრი“
· გამოტოვებული ადგილების შევსება
· დამოუკიდებელი სამუშაო
|
ა). წერის უნარის გავარჯიშება–შეძლოს კარნახით ტექსტის ჩაწერა
|
ბუკი, დაფა, ცარცი, საწერ-კალამი, რვეული
|
10.
|
18.04
|
მაუგლი
|
ტესტზე მუშაობა
|
ა). შეძლოს მაღალმხატვრული ტექსტის გაგება, დეტალებზე დაკვირვება. ბ). ენობრივ მასალაზე დაკვირვება–ზმნის დრო. პერსონაჟთა ხასიათის აღქმა
|
პერსონაჟის დახასიათების სქემა,საწერ-კალამი, დაფა, ცარცი
|
11.
|
25.04
|
მეზღაპრე
|
სიტყვის სკივრი. კითხვები. წერითი სამუშაო
|
ზეპირმეტყველების უნარის განვითარება–შეძლოს საუბარი ზღაპრებზე. ბ). კითხვის უნარის გავარჯიშება–შეძლოს ლიტ. ზღაპრის წაკითხვა და გაგება
|
სახელმძღვანელო, კალამი, რვეული
|
12.
|
2.05
|
ჭრიჭინა და ჭიანჭველა
|
სიტყვის სკივრი; კითხვები; სასაუბრო; წერითი სამუშაო
|
ა). იგავური შინაარსის მქონე ტექსტის გაცნობა.
ბ). ზეპირმეტყველების განვითარება–შეძლოს ტექსტთან შედარების საშუალებით გამოავლინოს და დაასაბუთოს ანდაზის კავშირი მოცემულ მასალასთან. ისაუბროს იგავის პერსონაჟების საქციელის განზოგადებაზე
|
თვალსაჩინოება–ნახატი; ფანქრები, ფერადი ფურცლები
|
13.
|
9.05
|
ყმაწვილი და პეპელა
|
სიტყვის სკივრი; კითხვები; წერითი სამუშაო
|
ა). კითხვის უნარის გავარჯიშება– შეძლოს ვრცელი სალექსო ფორმით დაწერილი ტექსტის წაკითხვა და გაგება.
ბ). წერის უნარის გავარჯიშება– ლექსის შინაარსის გადმოცემა
|
სახელმძღვანელო, კალამი,რვეული, ფერადი ფურცლები, ფანქრები
|
14.
|
16.05
|
უცნაური მგზავრი
|
სიტყვის სკივრი; დაუკვირდი, როგორ იწერება; კითხვები; წერითი სამუშაო
|
ა). ტექსტზე მუშაობის უნარის გავარჯიშება– შეძლოს მითითებული ეპიზოდის მოძებნა. ბ). წერის უნარის გავარჯიშება– შეძლოს ზეპირმეტყველებითი გამოცდილების გადატანა წერაში. წერილობით უპასუხოს მითითებულ კითხვებს
|
სახელმძღვანელო, კალამი, რვეული, სიტყვის პირამიდა
|
15.
|
23.05
|
მელია და ჩიტი
|
სიტყვის სკივრი; სასაუბრო; წერითი სამუშაო
|
ა). შეძლოს ხალხური ზღაპრის მოდელის აღქმა, ეპიზოდების დაფიქსირება და დასათაურება. პერსონაჟთა საქციელის შეფასება. ბ). სინონიმებზე დაკვირვება
|
ნახატი ფილმის ჩვენება;
რვეული, კალამი
|
16.
|
30.05
|
ირგვლივ მწვანე ზაფხულია
|
კითხვები, სავარჯიშო, წერითი სამუშაო
|
ა). ტექსტის დეტალებზე დაკვირვება. საკუთარ გამოცდილებაზე საუბარი და განწყობილების დაფიქსირება.
|
სახელმძღვანელო,დაფა, ცარცი,
|
17.
|
6.06
|
წელიწადი და თორმეტი თვე
|
სიტყვის სკივრი, კითხვები, სავარჯიშო
|
ა). წელიწადის თვეების გამეორება; ბ). კოგნიტური უნარების გავარჯიშება– შეძლოს წელიწადის დროებისა და თვეების კლასიფიკაცია; გ). ზეპირმეტყველების უნარის გავარჯიშება– შეძლოს წელიწადის დროების დახასიათება, სურათების აღწერა
|
სახელმძღვანელო, კალამი, რვეული, ცარცი, დაფა
|
18.
|
13.06
|
საქართველო
|
კითხვები, სავარჯიშო, წერითი სამუშაო
|
ა). გაეცნოს საქართველოს კუთხეებს; ბ). ზეპირმეტყველების უნარის გავარჯიშება– შეძლოს მშობლიურ კუთხეზე საუბარი
|
საქართველოს რუკა, ფერადი ფურცლები, ფანქრები, წებო
|
18.04.2018 მე–10 საწრეო მუშაობა – ,,მაუგლი"
ბავშვებმა შესანიშნავად გაიაზრეს მაღალმხატვრული ტექსტი; დააკვირდნენ დეტალებს, გაიხსენეს ნახატი ფილმი ,,მაუგლი" და შეადარეს ნაწარმოებს. მოძებნეს ტექსტში პერსონაჟთა სახელები და დაახასიათეს თითოეული მათგანი.
![]() |
Add caption |
![]() |
Add caption |
![]() |
Add caption |
25.04.2018 მე–11 საწრეო მუშაობა – ,,მეზღაპრე"
მოსწავლეებმა ისწავლეს რა არის ზღაპარი, განასხვავეს ხალხური და ლიტერატურული ზღაპარი; დააკვირდნენ და გაიაზრეს, თუ რა განსხვავებაა ზღაპარსა და სხვა სტილის ტექსტს შორის; ისაუბრეს თავიანთ წაკითხულ ზღაპრებზე და გაიხსენეს პერსონაჟები. შემდეგ კი შეძლებისდაგვარად შეეცადნენ დაეხატათ ზღაპრის პერსონაჟები.
![]() |
Add caption |
![]() |
Add caption |
28.02.2018 მე–4 საწრეო მუშაობა – ,,ფეფოს სოფელი"
მოსწავლეებმა მრავალფეროვანი აქტივობების საშუალებით შეძლეს რთული, ეპიზოდებად დაყოფილი ტექსტის წაკითხვა და გაგება; შეისწავლეს საკუთარი სახელები.
![]() |
Add caption |
21.02.2018 მე–3 საწრეო მუშაობა – ,,ერთი და შვიდი"
მოსწავლეებმა შეძლეს ემსჯელათ მოთხრობის დედააზრზე; წაიკითხეს და გაიგეს აზრობრივად დატვირთული ტექსტი; ვენის დიაგრამის გამოყენებით მოძებნეს, რა მსგავსება და განსხვავება ჰქონდა ,,შვიდ ბიჭს"
![]() |
Add caption |
![]() |
Add caption |
14.02.2018 მე–3 საწრეო მუშაობა – ,,ნანინა"
მოსწავლეებმა გაიუმჯობესეს კითხვის უნარი; დააკვირდნენ ყოლა–ქონების სახელების წარმოებას და თავადაც შეასრულეს მსგავსი სავარჯიშოები
![]() |
Add caption |
![]() |
Add caption |
Комментарии